Pijprokersgilde
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga naar beneden
Godfrey
Godfrey
Admin
Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 26-11-17
Leeftijd : 64
Woonplaats : Venlo
https://pijprokersgilde.actieforum.com

Hoe ervaar je de pijp? Empty Hoe ervaar je de pijp?

di nov 28, 2017 1:31 pm
Er wordt mij wel eens gezegd hoe kun je nou een pijp roken dat doet toch niemand meer. Er achteraan komt dan meestal ook nog, en het is ook nog ongezond. Neutral

In al die jaren probeer ik dit snel uit te leggen, maar daar moet ik mee stoppen omdat dit nooit goed uit de verf komt. Je kunt dit niet snel uitleggen de passie voor de pijp, de jarenlange oneindige zoektocht naar de juiste of fijne tabak, de gemoedsrust die het brengt en de fijne ontmoetingen met gelijkgestemde. Je kunt het niet vergelijken met de naar nicotine hunkerende sigaret roker die nerveus zijn peuk aansteekt en deze zo snel mogelijk leeg hijst.

Een pijp roken is voor de meeste onder ons a way of art geworden. Net zoiets als schilderen, of een mooie foto maken. De pijp wordt uiterst zorgvuldig vaak uitgezocht jawel een pijp moet je passen, hij moet goed zitten/hangen of staan. Dit kan een hele dure zijn maar ook een Corncob van 10 euro. Het is hoe je het zelf ervaart. Zo zal de een geen klik krijgen met zijn nieuwe pijp, terwijl eenmaal overgedaan aan een andere pijproker deze er helemaal gelukkig mee is en deze ervaart als de fijnste pijp in zijn assortiment. Je brengt er veel momenten mee door zowel stoppen , roken , maar ook het schoonmaken . Je komt er dan ook later pas achter dat na zoveel pijpen verder je een paar lievelingen hebt waar je meestal naar grijpt terwijl anderen jarenlang staan te verstoffen en uiteindelijk in de verkoop gaan of geruild worden.

Idem dito wat betreft de tabak. Er zijn honderden en honderden blends, smaken en soorten. Ik durf rustig te zeggen dat ik net zoveel pijptabak heb weggegeven ( of gegooit als het heel erg was) dan gerook. Je smaak zal ook veranderen en je zult ervaring opdoen waar je de fijnste tabak vandaan kunt halen. Ervaringen die voor ieder weer anders zijn. Daarom ook de veelvoud aan verschillende tabak en pijpen op meeting en bijeenkomsten.

Vindt je dit leuk om te doen, dan is een pijp wat voor jou om uiteindelijk de voor jou fijnste pijp met een fijne tabak genoeglijk langzaam leeg te puffen op de veranda, bij het vuur of tijdens het wandelen en zo de dag de maand en de jaren te overpeinzen.

Dus nee ik krijg het niet in het kort uitglegt Smile

Happy smoking
Pellie
Pellie
Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 23-05-20
Leeftijd : 51
Woonplaats : Enschede

Hoe ervaar je de pijp? Empty Re: Hoe ervaar je de pijp?

za mei 23, 2020 1:46 pm
Amen :-)
Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum